V lese visí anděl / Samuel Bjørk

V lese visí anděl / Samuel Bjørk

CESTUJI SAMA


Norskem právě otřásají podivné vraždy šestiletých holčiček, které někdo obléká do bílých šatiček a nechává je v lese s cedulkou ,,Cestuji sama" na krku. Detektiv Holger Munch se tak musí postavit do čela speciální jednotky a hlavně přesvědčit Miu Krügerovou, slavnou vyšetřovatelku, aby se vrátila do služby. 
Podaří se mu to?
Dokáže Mia Měsíční paprsek jak ji přezdívají norská média, vyřešit případ plný symbolů a slepých uliček? Chladnokrevný vrah si s detektivy krutě pohrává a celé Norsko se děsí, že se v lese objeví další malý anděl. 








Kniha je prvním dílem ze série Holger Much. Vydalo ji nakladatelství Albatros média / Plus.
Já ji mám doma už od března, kdy jsem ji dostala k narozeninám.
Byla na mém wishlistu, bohužel jsem si na ni udělala čas až teď. Znáte to, pořád vychází nové a nové knihy, objevujete staré knihy a tak než se k nějaké člověk dostane, chvilku to trvá. 
Jenže teď už bylo na čase si ji přečíst, jelikož v září vyjde druhá kniha do série, která se bude jmenovat Sova
Přebalově knížky k sobě budou dokonale ladit, už ji chystám místo na poličce. 
Samuel Bjørk je pseudonym pod kterým se skrývá úspěšný norský spisovatel, dramatik, zpěvák a textař Frode Sander Øien.
V lese visí anděl byla jeho první krimi a stala se v hitem v celé Skandinávii.






Do školy se Líza brala. Cupity, cupity tralala. Nové šaty oblékala. Vesele si hopkala.


Celé Norsko je naprosto vyděšené a otřesené případem nalezeného děvčátka visícího v lese v bílých šatičkách s aktovkou na zádech a cedulí na krku CESTUJI SAMA. Kterou dávají na nádraží dětem, co cestují bez doprovodu dospělého.
Případ dostane na starosti Holger Munch, detektiv z oddělení vražd. Nejdříve se bude snažit přesvědči svoji bývalou kolegyni, která musela z policie odejít, aby se vrátila do práce a na případu s ním pracovala. Ona si totiž dokáže všímat i těch nejmenších detailů. Například, zda bude obětí víc a kolik? Tlačí na něj i národní bezpečnost. Kromě hlavního vyšetřovatele na případů pracuje celý tým lidí, což mi přišlo skvělé a jiné od většiny krimi knih. Všichni se opravdu bojí, že se v lese najde další "andílek". A když už si myslíte, že máte pachatele. Věřte, že nemáte.

Ze začátku mi dělala problém každá nová kapitola, protože se tam dost střídaly postavy, ale chtělo to jen chvilku abych se zorientovala kdo je kdo. Pak do sebe vše zapadalo jak má. 
Bude to znít zvláštně, ale mně se to pak četlo příjemně. Samozřejmě ne to, že jsou tam zavražděné holčičky, ale ten styl psaní. Určitě bych anděla doporučila milovníkům krimi. I když pokud jste máma, chce to být trochu svůj vlastní masochista. Já jsem ráda, že tu pár dní pršelo, dcera byla doma a taky, že  u nás nemáme lesy.


Ukázka:  Případ odložili, i když se je Mia snažila přesvědčit, aby to nedělali. Žádná Tone nebyla ani v tomhle případu, alespoň pokud se dobře pamatuje. Pauline. Šest let. Nezmizelo to miminko před šesti lety? Mia dopila lahev, spočinula očima na obzoru, ale snažila se podívat dozadu. Zpátky. O šest let. Tam něco je. Skoro to cítila na jazyku, ale ne a ne na to přijít. Do prdelele.


Nakladatelství : Albatros média / Plus
Žánr: krimi
Počet stran: 384
Originální název: Det henger en engel alene i skogen


Moje hodnocení: 
                              80%







4 komentáře:

  1. Druhý díl? Proboha, nestíhám! :D Tuto knížku si chci přečíst už od vydání, ale pořád nic. Potřebuju ji co nejdřív! :D

    xxx
    dream-little-dream.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě, už bude druhý díl a já pořád neměla přečteno :D A kdybych si nevšimla, že Sova vyjde, tak chuděra na přečtení ještě čeká, ale Sovu si přečtu určitě brzo :)

      Vymazat
  2. O druhém dílu jsem také nevěděla, první díl na mě čeká v knihovně pěkně dlouho a pořád nic...asi s tím něco udělám :D Naštěstí ještě nejsem máma, takže to pro mě snad bude o něco méně traumatizující :)

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě ho nenech čekat :D Čekání si nezaslouží :D To je fajn, nemáš pak komu dát zákaz vycházek :D

    OdpovědětVymazat