Bude co číst IV.

Bude co číst IV.

ÚNOR 2017



V únoru jsem si ne svoji vinou nasyslila krapet více knih. Je to tím, že polovina byla objednaná už v půlce ledna, ale dorazila až na začátku února. Hlavní je, že přišly a jsou doma!


A já mám zase na výběr, co budu číst.

Předem upozorňuji, tohle povídání bude trochu delší, ale pochopte, musím se někde vykecat... proč jsem si koupila tuhle a tamtu... znáte to.






MAMINKA NEŘÍKÁ PRAVDU 
Michel Bussi / Nakladatelství  MOTTO

Od tohoto autora mě zaujala už jeho kniha Vážka, která u nás vyšla v roce 2014. Jednu dobu byla opravdu všude a já si jen říkala, že počkám, až opadne ta vlna a nebude na mě vykukovat ze všech světových stran. 

No, čekala jsem a nakonec se k ní ještě ani nedostala.
A najednou je tu další jeho kniha, která mě zaujala ještě víc než Vážka. Do košíku šla okamžitě, u této prostě čekat nebudu.
Maminka neříká pravdu je o tříletém chlapci, který svému školnímu (spíše školkovému) psychologovi tvrdí, že jeho maminka není jeho skutečná maminka.
Psycholog mu uvěří a začne pátrat po pravdě. Musí ale dostatečně rychle, vzpomínky malých dětí jsou nestálé a rychle mizí. 
No upřímně, co si pamatujete vy ze svého života před třetím rokem? 
Hodnocení na GR: 4 hvězdy

TEMNĚJŠÍ TVÁŘ MAGIE
V. E. Schwab / Nakladatelství ARGO

Tuhle knihu jsem sledovala na zahraničních knižních bookstagramech a youtube kanálech a říkala si ,,tu si prostě musím přečíst''. 

No a tak šel čas, já na ni nějak zapomínala a najednou koukám: on vyšel v zahraničí už třetí díl! Jednoho dne si pustím video od Moly v knize Nej za rok 2016, začne povídat o úžasné knize ve které jsou čtyři paralelní Londýny - Šedý, Bílý, Černý a Červený. No, najednou mě to trkne a zběsile projíždím Goodreads a nechápu jak mi to mohlo uniknout!
Ta kniha už tu minimálně rok je a má druhou variantu obálek. Ta první se mi líbí víc, ale co, i tahle není špatná! A navíc už v dubnu vyjde v češtině 2. díl. Takže po tomhle zjištění šla do košíku okamžitě! Momentálně ji čtu a rozhodně naplňuje moje očekávání.

Hodnocení na GR: 4 hvězdy




TICHÉ DÍVKY
Eric Rickstad / Nakladatelství HOST

Kniha, kterou jsem měla v merku už od začátku, co u nás měla vyjít, dokonce jsem ji měla objednanou v předprodeji. Bohužel se posunulo její datum vydání a držela mi v balíku s ní i další knihy, na které se mi nechtělo prostě už víc jak měsíc čekat. Takže jsem si Tiché dívky nechala vyměnit za Naslouchače (ten byl naprosto skvělý a recenzi na něj u mě na blogu taky najdete). Nakonec si ale ke mně Tiché dívky cestu našly a to díky eshopu Dobré knihy.cz, který mi ji poskytl k recenzi. 

A já jsem strašně ráda, že ji mám. Recenze na ni už na blogu taky je a tam pochopíte moje nadšení. Moje srdce milující krimi thrillery při čtení této knihy plesalo blahem. Moje recenze je tady.

Hodnocení na GR: 4 hvězdy



ILLUMINAE
Amie Kaufman a Jay Kristof / Nakladatelství Cooboo

Illuminae, kniha, která nejde přehlédnout. Byla a je naprosto všude, proslula svým grafickým zpracováním. Sci-fi o přežití z roku 2575 plné emailů, dokumentů, tajných zpráv a novinových článků.

Musím říct, že mě překvapil přebal, je z plastu podobného folii, na kterou jsme psali na základce příklady z matematiky. Taky mě šokovalo, jaká je to bichle! Má 608 stran.
Kamarádka mi řekla ,,Illuminae je skvělá a takhle má vypadat kniha jednadvacátého století. Jestli se ti nebude líbit, ani mi to neříkej nebo s tebou nepromluvím!'' 
A jelikož ji co se týká knih věřím, čeká tu na mě, jen se na ni vrhnout!

Hodnocení na GR: 4,5 hvězdy


STALKEŘI
Paul Finch / Nakladatelství DOMINO

Krimi thriller, který mě upoutal svojí anotací.


Osmatřicet žen, které nevysvětlitelně zmizely. Policie, která chce nevyšetřený případ odložit. Policajt, který se s tím odmítá smířit. Sestra jedné z pohřešovaných, která pátrá na vlastní pěst. Profesionální stalkeři, kteří ženy předali dobře platícím klientům. A klienti, kteří si můžou dělat, co se jim zlíbí. Bez omezení.


No nezní to skvěle? 

Teda na knihu, ne v reálu, zas tak psycho nejsem (i když můj bratr si myslí opak). Ale číst o tom knihu, když milujete v knihách mučení a mordy. Jo tohle bude kniha pro mě a doufám, že mě nezklame. 

Hodnocení na GR: 4 hvězdy



JACKABY
William Ritter / Nakladateství HOST

Jackaby, kniha mně šitá na míru. Spojení dvou mých oblíbených žánrů krimi a fantasy.

Jde o příběh detektiva, který vyšetřuje paranormální jevy.

V této knize najdete humor, tajemno, napětí a nadpřirozeno.

Taky se dozvíte spoustu věcí o nadpřirozenu, například co chutná vílám či proč Bánší tak křičí.
Druhý díl s názvem Případ ukradeného zubu u nás vydalo nakladatelství Host před pár dny.
Navíc musím pochválit krásnou obálku.

Abigeil Rookova právě přicestovala do Fiddlehamu v Nové Anglii. Píše se rok 1892...


Hodnocení na GR: 4 hvězdy





SLEPÝ INSTINKT
Andreas Winkelmann / Nakladatelství Knižní klub

Kniha u nás vydaná už v roce 2013, která mě tak nějak minula. Narazila jsem na ni nedávno, když jsem dělala objednávku knih. 

Vyskočila na mě jako tohle by se vám mohlo líbit.  
Obálka zaujala, stejně tak i název. Šlo se zkoumat, hodnocení vysoké, anotace zajímavá a za cenu 29 Kč? No nekup to! 

Jednoho dne se ze zahrady ztratí slepá holčička a o pár let z Gottlobova ústavu zmizí dívka a je taktéž slepá.

Hodnocení na GR: 4 hvězdy



NOČNÍ CIRKUS
Erin Morgenster / Nakladateství IKAR

Noční cirkus byl pro mě krapet šok! 

Na Instagramu letěly upoutávky na knižní box OWLCRATE s tématem cirkus. Na fotkách se objevovala nejčastěji kniha Night Circus a já si říkala, že ta vypadá sakra dobře. Jen škoda, že není u nás. Asi za hodinu vidím na nějakém českém IG účtu knihu Noční cirkus, málem mi vypadly oči. Jaktože o ní nevím! Vyšla u nás už v roce 2012 a já ji sehnala na eshopu Knižního klubu za 49 Kč!

Tajemný cirkus, černobílé šapitó, představení jen v noci, iluze vypadají spíše na mocnou magii, časové linie, dva kouzelníci, vítěz je ten, kdo zůstane na živu.


Fantasy, kterou si musím přečíst!


Hodnocení na GR: 4 hvězdy



RUDÁ KRÁLOVNA:
Victoria Aveyard / Nakladateství COOBOO

Dlouho jsem váhala zda si Rudou Královnu pořídit. Má totiž dva druhy hodnocení, a to odpad nebo skvost (ten převládá). Prakticky nic mezitím. No a jak vidíte, vyhrála moje zvědavost.

Kniha je doma a čeká na moje přečtení. Líbí se mi i její obálka, Celkem jsou tři díly a barvy modré mají každá jiný odstín a vedle sebe vypadají úžasně. U nás třetí díl vydá Cooboo letos v květnu.

Jedná se o YA fantasy, kde chudobou zasaženi Rudí žijí pod nadvládou Stříbrných, špičkových válečníků s božskými schopnostmi...

Hodnocení na GR: 4 hvězdy




JONATHAN STRANGE & PAN NORRELL
Susanna Mary Clarke / Nakladatelství OMEGA

Kolem téhle knihy jsem v knihovně procházela snad pokaždé v oddělení fantasy. Nejde minout, velká a tlustá černá bichle. I na internetu na mě poslední dobou vyskakovala dost často a tak jsem na ni jednou konečně mrkla trochu detailněji. 

Před mnoha staletími, dokud magie v Anglii ještě vzkvétala, byl největším mágem Král Havran. Byl vychovaný na elfím dvoře a stal se otcem anglické magie. Na počátku 19. století z něj nezbývá nic víc než legenda... 
Knihu navíc provází i ilustrace a je opravdu krásná, je na její motiv dokonce i seriál o sedmi dílech.Takže komu by se nechtělo číst 968 stran, může se kouknout na seriálové zpracování, ukázku najdete zde.

Hodnocení na GR: 4 hvězdy


CARVE THE MARK
Veronica Roth / Nakladatelství v CZ COOBOO

Tuhle knihu u nás známe jako Čáry života. 

Strašně moc jsem se těšila, až u nás vyjde, obdivovala jsem její obálku (ano tady se ukazuje moje povrchnost, co se týká obálek knih) a těšila se, až u nás vyjde. No, ona vyšla, jen mě zklamalo, jak vypadá české vydání. Na první pohled si řeknete, vždyť je stejná. Není. Originál má na rozdíl od českého přebal, opravdu krásný, třpytící se přebal a pod ním tmavě modré desky s vyraženou mapou soustavy planet, která je pro knihu typickou. Taky je o hodně větší a já miluju velké knihy. Ano, jsou dost neprakticé, ale takové krásky si člověk neničí v tašce!
Autorka této knihy napsala sérii Divergence, která byla i zfilmovaná, a já se přiznám, nečetla jsem ji. Takže tohle bude moje první setkání s V. Roth.
Ve světě, kde vládne násilí a právo silnějšího, má každý člověk zvláštní dar. Akos a Cyra jsou pro ten svůj zneužíváni...

Hodnocení na Gr: 4 hvězdy




KNIHOMOLOVA NEZBYTNOST

QUACKER CANDLE inspired by books

Česká blogerka z blogu Quacker's messy life vyrábí a prodává na etsy.com úžasné svíčky pro knihomoly. 
Najdete u ní svíčky například ke knize Illuminae, Hobit, Alenka v říši divů, Jiskra v popelu či knižní sérii Dvůr trnů a růží. Svíčkám dává název inspirovaný dle příběhu knihy. Všechny jsou v angličtině a dostupné celé Evropě. Její eshop na etsy najdete tady

Musím říct, že všechny svíčky, které od ní mám, naprosto božsky voní a vypadají nádherně. Například svíčka Robert Hunter (knižní série od Chrise Cartera) voní po jahodách se smetanou.

Design svíček je tvořený tak aby ladil ke knize a tématu.

Dělá dvě varianty, a to svíčky do skla či do plechovky.





V plechovce byla česká limitovaná edice Knihomol, na každý měsíc nová vůně. 
S touhle edicí ale končí a poslední svíčkou byl březen. 
Nahrazuje ji totiž něčím naprosto skvělým, a to boxem čtyř svíček v plechovce inspirovanými knihou. 
První box ponese téma ze světa Harryho Pottera a téma je: DEFENSE AGAINST THE DARK ARTS, tedy Obrana proti černé magii. 
Ten si já rozhodně nenechám ujít!

Ke svíčkám do balíčku vždy zabalí nějaký ten dárek navíc: záložku ladící ke svíčce, sirky v podobě knihy, magnetické záložky atd.


Jaké svíčky chystá a veškeré novinky můžete sledovat na jejím IG quackercandle_books, který najdete tady.


Pokud vás její svíčky zaujaly, mám pro vás kód na 10% slevu. Stačí zadat SHARYS10.





Zaujala vás nějaká kniha z mého výběru? Nebo je nějaká kniha, kterou bych si podle vás měla rozhodně pořídit a přečíst? A co svíčky, zaujaly vás? Já se přiznávám, že k té únorové si chodím pořád čichat!

22 komentářů:

  1. Krasny clanek xxx jako ano, pokud mi zkritnes Illuma tak si me neprej :D jinak tady ty tiche divky na tvoje doporuceni, ta maminka a potrebuju ten cirkus, ma krasnou obalku :D takze vis co a jak :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Jasně, budu vyhlížet Cirkus, jestli za tu cenu někde ještě bude :D

      Vymazat
  2. Parádní článek a moc pěkné fotky. Většinu knížek bych také chtěla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Já jsem nadšená, jsou krásný a ty zatím přečtený jsou skvělý ;)

      Vymazat
  3. Urcite si poridim tu Swabachovou, Divoká píseň byla výborná! Rudá královna by prý měla být podobná Griše, která mě odrovnala, takže ji tež planuji brzy číst. Nad Strangem jsem vahala, ale je to moc tlusty, moc zahadny, moc magicky. Od Roth jsem cetla jen ty Cary a beru to jako oddechovku..Nocni cirkus mam uz dlouho, tenkrat na databazi za 100kc. Dost si to lidi chvalili. Hlavne v zahranici. No a to s tou maminkou a unesenymi zenyami me zaujalo, ale bohuzel tento zanr nectu. Řekni, až natočí film.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já s Divokou písní váhám, četla jsem tvoji recenzi, chtěla jsem psát tam,ale odepíšu tady ať to nepíšu dvakrát :D Mě láká na jednu stranu,ale na druhou mě odrazuje, že to má být retelling na Romea a Julii :/ Jo a co je zajímavý jak Temnější tvář magie vydává Argo, ale Píseň už Cooboo :D A k těm thrillerům, musíš si někdy nějaký přečíst :D Ale,když natočí filmy, dám vědět :D

      Vymazat
  4. Chudak, jsem ze Schwabove udelala Swabachovou. Švabová nebo Švabachová, co už😂. Neříkejte jí to😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, bude to tajemství :D U příštího kafe ji nic neřeknu :D

      Vymazat
  5. Krásné kousky :) Já jsem četla jenom Illuminae a musím říct, že jsem byla nadšená. Rudou královnu jsem začala číst... a skončila po sto stránkách. Maminka neříká pravdu na mě čeká na přečtení v knihovničce :) Temnější tvář magie mě celkem láká, stejně tak Divoká píseň, o Schwabové je teď docela dost slyšet. :) Ale mám tu od ní dosud nepřečtený Archiv, tak uvidím až po něm... a nebo možná ne :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) No, ta Rudá královna :D Já jsem fakt zvědavá, prý se nad ní nesmí moc přemýšlet :D.
      O Schwabové je teď slyšet vážně hodně :)

      Vymazat
  6. Krásné kousky. Temnější tvář magie jsem četla a za mě super. Tiché dívky mám také v plánu a Čáry života již čekají na poličce. Rudou královnu mám jako e-knihu, ale zatím mě nijak nechytla. No nechám ji uležet a pak se k ní vrátit. Přeji krásné počtení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Tiché dívky jsou vážně skvělý, určitě přečíst ;)
      Rudá Královna, nooo..

      Vymazat
  7. Ty Tvoje fotky!! <3 Nádhera!! <3
    Temnější tvář magie a Illuminae mám na wishlistu, tak doufám, že se tyto dvě ke mně brzy dostanou :)
    Byla jsem nedávno velice překvapená, když jsem zjistila, že TEN Noční cirkus ze zahraničí, který si všichni vychvalují je TEN Noční cirkus, který u nás nikdo nezná a je ve výprodeji. Štve mě, že jsem ho v té době nekoupila, tak snad mě ještě někde brnkne do nosu :)
    Čáry života i Divergenci mám na čtečce, ale jaksi jsem se k této autorce ještě nedokopala (krom filmů). Jo a na čtečce mám vlastně i Rudou královnu :D
    Užij si čtení a měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji <3 :)
      Přesně TEN NIGHT CIRCUS je tenhle.. :D šok jak blázen! Ale chystám se i na Caraval, který byl v OwlCrate a je teď taky všude, navíc ho u nás vydá Egmont už 19.4. :) Takže další cirkus fantasy :)
      Taky si užij čtení :) a Temnější tvář magie si pořiď co nejdřív :)

      Vymazat
  8. Jonathan Strange & pan Norrell mám doma ještě vydání z roku 2007. Ostuda je, že jsem ji do dneška nečetla... :D Ale poslední dva roky se chystám... Noční cirkus jsem sehnala na Databázi knih v bazaru, už to nějaký čas taky je (opět jsem ji ještě nečetla)... Vždycky nějakou knihu musím mít, ale málokdy ji hned přečtu... spíš ji na rok, dva, tři založím do knihovny... :D

    Jinak svíčky jsou fajn, hezky voní a dobře vypadají (mám tedy doma jen plechovky, ty se mi líbí víc). Vyhovoval mi Knihomol, docela mě mrzí, že skončil. Nový box mě sice zaujal tématem, ale dost mě odradilo vysoké poštovné, stejně tak je to u ostatních svíček, což mě mrzí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zvědavá jak dlouho bude Strange čekat u mě na přečtení :D Hele, já jsem na tom taky tak s kupou knih, ale mám ráda, že si pak můžu říct, ha tu jsem nečetla, že by? :D

      A ke svíčkám, cena poštovného jde s ní domluvit, když vezme víc čechů, jde to pak za české poštovné.

      Vymazat
  9. Krásné přírůstky. :) Illuminae a Temnou tvář magie mám rozhodně v plánu číst. Rudá královna mě bavila a Čáry života jsou prostě skvělé. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé to slyším ráda, že tě Rudá Královna bavila, poslední dny mě od ní lidi odrazují :D Ale já se nedám. Temná tvář je skvělá!

      Vymazat
  10. Illuminae a Čáry života už mám v to-read listu, snad se k nim brzy dostanu :) Svíčky mě zaujaly a už delší dobu si chci nějakou pořídit. Tak snad někdy.

    http://katiehoral.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svíčky určitě vyzkoušej :) jsou úžasný! Já se na Illuminae a Čáry stále chystám :D

      Vymazat
  11. Už jsem ti to psala pod recenzi, já ale Tiché dívky hodnotím průměrem. Vůbec se mi to nelíbilo. Tedy byl to spíše průměr a očekávala jsem asi víc :/ Nicméně je vodět, že opravdu máš co číst :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti tam k nim psala, ne každá kniha sedne každýmu,no a mrzí mě to, já jsem z nich nadšená. Joo, číst mám co :D Zásoby jsou třeba :D

      Vymazat